Aug 13, 2010

RAMADHAN & makanan

ramadhan datang lg..alhamdullillah..Allah masih hidupkan aku utk terus merasai nikmat Ramadhan,,

da hari ke-3 dah hr ni,,

hr 1st, bkobar2 nk masak..smpai2 opis, tros godek resepi..without knowing ape jenis lauk yg ada lam freezer..
pastu ptg tu br en.hubby ckp, ade ayam, so dia da de-frost kan ayam tulah..

balik kje on time 4.30,,smpai gombak kol 5 lebey..
mgenangkan bawang da xde, so singgah la kdai jap nk bli bwg la konon..
so tatau2 jelah, bile singgah kdai yg agak besar dan bmacam2 benda ade, bli bwg yg ptt nye 5minit pon las2 jd stengah jam =D (padahal a day b4 puase aku da p bli brg2 dapo gak)
so sepatutnye 1 plastik, jd 2-3plastik dah..[sndiri2 paham..]

kol 6 suku kot smpai umah,,gile glabah,,
dgn tak tukar bajunye, tros singsing lengan baju, berpencak silat la aku kt dapo...
bjaya siap by 7pm..kagum skejap..hahah
3 jns lauk je pon..jd la ,asal leh isik prot..

hari ke-2, jd sgt2 lembik,,tatau la nape..tepon la en.hubby ckp xlarat nk msk..so ptg tu ke ttdi nye bazar2 ramadhan..aku sbenanye mls nk p bazar2 ni,,sume menda nmpk sdp kan..
tp mmg skt ati aaa..bli mhl2, rasa,,, mcm hampeh..tiap2 tahun pon cmtu,,
bayangkan air soya, selalu xpuase, plg mhl pon rm2 jekk..smlm,rm3 hokehh!!

daging msk kerutup, rm4 seketul..yg ni aku maapkan, walau pon mhl, tp sedap, cume hangit la plak kan,

so hr ni, still xserik lg, nk p bazar ramadhan lg yg jual makanan kelantan which is kt Greenwood..

hopefully mggu dpn, ade kudrat dan IDEA juge utk msk2..
aminnn...

No comments:

Post a Comment