Apr 1, 2010

emas

lame gile x tgk update hrga emas,tgk pon gitu2 jek
skrg ni emas tgh naik, but still rendah compare ngn hrga time aku bli

oww..ini kesah bagaimana leh ter'involve ngn dunia emas:

time tu nganggur,
main la tenet kt umah bmodemkan handfon,
ttba ade sumone yg aku tak knl tego tru YM,
dia cite psl pelaburan emas ni lah
dia ckp : cube la search psl Etika emas,

ok..pbualan tu tak pjg sbb aku xske ym2 ngn org xkenal
cari2,jumpe la psl etika emas tu,
kite bli, bulan2 siap dpt duit lg,
time tu da tpengaruh dah..tp duit takde,
seb xde duit time tu,sbb etika tu da kne banned da pon ngn bank negara..phuhhh..

lame gak la lepas tu, aku tbukak ati search psl pelaburan emas
and i found this : JUTAWANEMAS

owner nye en.syukor,
ni bukan skim ape2,dia just kongsi pngalaman dia melabur dlm dunia emas ni
lps baca artikel2 dia, then siap bli lg e-book dia,
then,aku decide la bli seketul.
konsep nye, blajar sndri, compare mane yg tbaek, then decide la
pastu dah bli, wat la teknik2 pape yg ptt utk jana duit.
tp utk aku, aku simpan jelah,nk men tebus gadai ni, xlg la kot.
so kite tak terikat ngn mane2 company,on our own..konsep d tipu,sah2 tiada yehh...

niat d hati, every month, nk bli at least sketul,
tp tgk kan hrga skg mmg la murah,
tp kami perlu kan duit skg,
so klu bli, then ttba nk gune duit, klu jual balik emas tu time ni, sgt la rugi.,
so tgk lah cane, cita2 sebulan sedinar emas, akan terlaksana nnt2 la kot..heheh..
insyaAllah~

pd pendapat aku, aku lg senang deal ngn PUBLIC GOLD ~ xde kene mgena ngn public bank, ok
hehe..
as for start, leh bli PUBLIC DINAR je dulu,,lam 500++ da leh dpt..anak branak public gold la.

sbb if korang study every artikel en.syukor tu,then u'll know why aku sng ngn public gold,
ok,malas nk baca kan??aku tahu~

klu malas,aku tlg summarize kan:
-public gold ni ade kilang emas dia sndri kt penang
-so skg ejen2 pnjual dia da mkin ramai
-kite xyah g penang nk bli emas dia, cr ejen2 nye sudah
-klu emas lain, if calar ke, (klu kite g pajak emas, konfem ade calar sket), then possibility nk jual balik tu, sgt susah sbb ade certain tmpt xmo emas calar,but if public gold nye emas/dinar, diorg terima jekk if kite jual balik kt dia.

sekian

No comments:

Post a Comment