Apr 15, 2010

sy dan automotif

sebelum meneruskan pembacaan, sile ltk dlm minda ttg justifikasi berikut:
-sy merupakan seorang perempuan yg 80% perfectionist ie nk everything sempurna dan cantik
-kurang pengetahuan ttg kenderaan esp kereta (20% shj)

ok..mari teruskan kpd al-kesah nye:

dlu aku pnh story psl aku servis kereta
and aku list down a few things yg pomen 'cha-ya-nun-alif' (sy namekan sbg pomen-01)tu btau utk d tukar secepat mungkin which are:
- spark plug
- auto oil pnye tmpt yg sudah bocor
- myk gear yg sudah btukar kaler
- coolant yg sudah bkarat (ade 1 btg besi yg dlm tmpt coolant tu)

so, sy mintak tlg my brother yg sgt ade ilmu psl baiki2 keta+ade kwn dia yg ade bengkel
so dia anta kan ke bengkel kwn nye (di namekan sbg pomen-02),
lps2 cek, tiada ape yg spt d nyatakan di atas
ade la bnda bocor, tp lain namenye..shaft ke hape ntah
pomen-02 ni siap amek cth spare part lg utk cite/demo kt aku ape sebenanye yg rosak..klu nk tunjuk yg dlm bhgn enjin, kang xnmpk sgt
so dr penerangan nye, sgt la sy jelas n paham

if aku x g anta workshop tu, ade kemungkinan taya kete aku senget time2 drive..
xke bahaya gile tuhh
dr konon myk bocor, dah boleh involve ngn taya plak..
hurmm..ade kaitan la sbenanye antara myk yg bocor tu ngn tmpt pemegang taya..

pastu aku tnye, coolant yg karat tu nk kene tuka ke
then jwpn nye:
"yg tu xde la penting sgt..xjejas pape pon,,biase la, klu g jmpe 'cha-ya-nun-alif', mmg nk sume perfect'
yaahh!!sy yg agak perfectionist ni hampir tmakan kata2 pomen-01 yg dulu tu ..
pndai ekk dia putar ayat bia pmpuan terasa spt mau bkata "a'aa la,,dah karat,,kene tukar ni"

btw, aku akn tukar gak,but not now..

so for the time being, keta aku sudah pick-up sedikit,,, =)))

No comments:

Post a Comment