Mar 13, 2010

the whiteyy pony

hujung mggu muncul.
2 mggu lps lg sy mau pegi 'entertain' pony sy..
lame gile dah dia xg 'spa'..(tmpt pmulihan jiwa)
ptt nye 2bln lps, tp asek lupe dan juge asek kesuntukan duit.

so hr ni, kol 9pg aku da kua umah mbawa pony ku..
smpai kedai tu, xde lg customer.so,ok,smpt la siap b4 12 ni..

"bos. servis normal yekk..tukar wiper skalik"

bajet saya hanye 2 rat sahaja.

di igt kan, tarikh hr ni : 13 march..tgh2 bulan..gaji lg 2 mggu ok..org len, salu nye time2 ni da sengkek..aku pon..tp sbb jns perangai nekad dan degil (lgpon da lame nk wat bnda ni, xwat2,tu yg mberontak sket), aku g gak..sorang2..

dalam 10 minit aku duduk, ttba aku tgk pony aku diangkat..pastu sume2 tayar nyehh kene bukak..
" ni ape kes lak ni..aku xkate pon nk cek taya,ni kang ade mlayang duit aku"

pas dia belek2, tokey tu pggil :
tokey :" kak, brek taya akak ni da trok da ni..haus sesangat dah..mase bukak td, kua serbuk besi2 hancor dahh (aku mmg nmpk serbuk tu td)"

saya : ok..kene tuka la ni ehh..brapa klu tuka ni..

tokey : brek blakang rm70..depan pon kene jugak kak,haus gak tu..dpm rm75..

saya : ow..ok..hurm...pe lg rosak yek

tokey : pump break ni pon da leaking kak..(sambil kopak2 pump tu)..pump ni rm 65 utk 1,so 2-2 taya blakang, total rm130 lahh..utk pump saje..

saya : (mgira lam otak smbil tbayang belen duit lam bank)..ok..tuka blkg jelah dulu..rm 70+130 kan? dpn tu nnt2 lah..

walau tokey tu mujuk utk tuka brek depan gak, aku kate tamau..pastu aku g duduk..

aku intai invois yg kerani dia dok tulih..dgn slmbe aku tnye:
" bape da ekk total skg??"
"stakat ni dah 350 kak.." :bai bai rm350 ,fly away, fly away:

ok...lam purse aku ade 400 je ok!!hasil rompakan wallet laki aku..hahah..

bjalan la aku ke tmpt tokey tu wat kje.

saya : tokey, lame lg ke, klu lame, sy mau p mkn jap (padahal aku nk g cucuk duitt..haaha..gile nk cover ketidak cukupan uwang..)
tokey: lg stengah jam..eh kak..baik wat tros brek dpn kak,, sy bg 70 je (eleh, 5 hengget je pon diskaun)..
saya : yelah2..(tgk betapa sng nye sy dipujuk..klu laki sy yg dtg ni,msti dia mnolak sekeras2nye)

saya pon blah mcari ATM terdekat..g cr air,nk wat bahan 'cover'..
pastu balik kdai tu smula..

duduk jap, tokey panggil lg..

tokey: kak, akak nye myk gear box ni bocor..tgk,myk gear pon da itam..patut myk kaler merah..lame2 nnt rosak gear box ni klu tak baiki..minyak yg ni pon bocor..spark plug da itam da ni...kene tuka da ni..lepas tu, ni coolant ni, da karat da ni..ptt kene tuka da ni..

$ $ $ $ $

saya : xpe ahh..sume2 tu sy wat bln dpn lahh..

tokey : jgn tggu lame2 kak,sume ni da trok da nih...

saya : ye..ye..sy wat nnt..

gile..dia igt aku nk labur 1000 ke hape kt kedai dia lam mase sehari..xmkn la aku 2mggu nk nunggu gaji..
klu aku pkai merc ke, honda city ke, xpe ahh ko nk 'pkul' aku kaw2...sah2 owner keta mhl,duit tebal2 pnye..ni stakat pony aku jek, sah gile aa poket pon xtebal..

dah..aku g duduk sambil otak ligat dok pk, brapa dah duit aku bakal hangus..

11.45, setelah 2 jam lebey pony ku di treat, maka, total nye ialah.....

rm 456!!!

nk same rege ngn installment pony ku bulan2..hah..

d sebabkan yg nk jahanam tu ialah brek, tu yg aku xkesah tuka tros..klu bnda tak penting,aku berkire gak la..

dan yg paling penting perubahannye ialah, bile stat enjin smbil bukak econ, pony sy sudah tidak memekak!!yeay!!!slame ni aku p servis memane, sume xde solution..sume kate timing belt basah punca pony sy memekak..u r wrong!!! ttteeeettttt....salah ok!!
jwpn nye ialah : power stering belt sudah merekah seribu..buruk gile rupe..it cost me rm 30 : fly away 30..fly fly :
rela abeh kan rm30 utk bnda alah tu instead of spark plug..ahhaa..ye ahh..da 3 thn kot pony aku memekakk..aku pon naik malu...

omong-omongan di opis mgatakan, org kontrak cm aku ni pon entitile utk dpt bonus..tp pro-rate la.. confirm, no BONUS for me!! pony,pndai2 jg diri,jgn nk saket2..sy x kaya ..aitu dok brangan nk bli external hard disk..tu jek.. tp setelah sesi 'spa' pony hr ni, aku rs kene bkorban la ext.hard disk sy semata2 utk pony ku..dia pon da tua,,kene treat lebih2 sbb nk pkai lame..



ok linie..no shopping mall this month ok!! :yahh..ok..noted:
aa...and, window shopping, also cannot ehh... :cannot oso??yelah..yelah:

pony..kesian kamu..laki sy salu meng-tiri-kan kamu..xpe2..u can count on me..aku jaga ko..walau laki aku tanak bwk ko g bersihkan jiwa ko,aku ade..dun worry.. =) slagi sy ade duit, sy leh korban kan utk kamu..


oww...cite xabeh lg ni..then, aku mbawa pony ke kedai cuci pulak..bg dia mndi puas2..
"mamak, basuh body ngn enjin jugak ye" (nk cuci enjin ni pon da lame tbuku..td nengok pnuh lumpur..dah lame aku xbukak.. abeh enjin aku..sape la g terjun lumpur ngn pony aku ni)
"body ni kasi chemical la.."(smbil meraba2 pony putih sy)
"oo..tamau2..cuci biase2 jekk"

gile ko..ko igt aku nk korbankan lg rm20 after i've spent for 450 today??oh no..and, i know how 'kotor' my pony is..so, for now, i dun think 'she' need chemical wash..she's not that damn-dusty okk...

so,thats it..rm500 leh abis mcm tu je dlm sehari..

* pony = kete kelisa sy yg berwarna putih..

1st time aku g servis kete mlihat pomen2 sgt kemas..xde la pkai bju yg pnuh ngn minyak2 itam bcontengan..baju, sluar, sume cuci..
siap tshirt bkolar lg..
tokey nye lg la..tuck in beb...belt lg...

:gile panjang entry..sepanjang resit aku trime hr ni..haha:

No comments:

Post a Comment