Mar 27, 2010

bile rasaku ini terjadi

pe ntah tjuk.

sblom cite pjg, bole tak aku nk myumpah keybod netbook HP ni??cm sshhhttt....pnt tau nk naip.

bbalik pd cite asal.

tiap2 hr blik kje, sy msti langgar lampu merah nk nek bukit pas kua dr lrt gombak..
mase nk g lrt,xperlu langgar,kene patuh klu nk idup lame
time blik,mmg 'buleh' langgar lampu merah.
sbb bile merah, org dr laluan ijau tu jrg cross dpn aku yg tgh merah ni..
dr mbazir mase n pjgkan barisan, jalan jelah ..rmai pon wat cmtu

las wik hati sy bdetik
"d buatnye polis nk cr duit, kaya gile dia kutip duit kt cni"

3 hr lepas, kua dr lrt gombak,kelihatan lane yg xpenah pjg tu, mjadi sgt2 pjg
aku ngn confident msok lane sebelahnye dgn harapan leh nyelit kt depan.
dlm hati "ni msti org dpn xberani nk langgar lmpu merah"
gile blagak aku

kt situ ade 3 lane.
2 utk ke depan,1 ke kiri iaitu lane yg sptt nye aku msok
aku time tu sudah berada d lane tgh,yg pttnye utk org yg nk g stret shj.

aku ikot bntot org dpn aku.
lampu da merah.
dia bpikiran mcm aku.mau langgar itu lampu merah
lane kiri xmau gerak xpe,kami mau gerak jugak
kete depan aku d bjaya membelok ke kiri d kala lampu tgh merah
aku br je pusing stering aku
blom kuat aku tekan myk, sepantas kilat kaki aku pijak brek.

jejaka bkacamata hitam, memegang walkie talkie sdg sonok bkate2 ngn kwn nye d hujung jln,
dia myorok d blkg tiang,tp tnampak jua olehku

klu ikot islam, klu kite niat nk wt jahat,tp xwat pon lg,xdpt dose kn?kn?
itulah yg aku harapkn dlm situasi tu.
actually,aku dah wt lane extra dah kt situ,ptt 3 lane, aku nyempit pnye psl,jd 4 lane
encik bkaca mat memandang smbil bbicara d walkie talkie nye
aku wat2 xnmpk ~dlm hati: konfem kene pasni

lampu ijau
aku slmbe belok gak.
kt dpn berduyun2 encik kaca mata menahan kete n mberi warkah chenta.
ade sorg,lmbai2 mberi arahan soh aku ke tepi
mcm tunjuk kt aku
but he's not staring right to my eyes.
so,aku assume dia bkn soh aku
aku slmbe jln stret saje tnpa prasaan.

melepasi 100m dr lokasi kejadian,aku tgk cermin blkg
xde sape pon kejar aku
so aku xde wat slh la kan

:sy mmg baik:

nota kaki:
langgar lampu merah bkn bermaksud mlanggar tiang lampu isyarat ye adek2.
itu adalah sejenis pbuatan yg tidak mematuhi arahan jalan raya iaitu berhenti ketika lampu merah

No comments:

Post a Comment