Mar 11, 2010

pintu doraemon

Topik pagi kt radio tadi psl “ ape yg anda lakukan lps SPM”..

Haha..sgt menarik..menarik-narik memori sy ke zmn lampau..

Pas spm, nk cr kje, jgn harap bapak ku mau bagi..nk p kje shoping mall dkt gile ngn umah pon dia xbg..padahal, bile zaman adek2 aku nk kje, leh la plak..

Mari kite flash back…ke zmn 2000 (gile, da 10 thn berlalu??)…zooooshhhh…

Siang hr smpai ke malam, agak kurang pasti aku wat pe kt umah..rs nye bangon kol 10 pg, nengok tv smpai pening2..pstu tgh hr mak aku balik bwk lunch..kdg2 gado sbb mak soh msk,aku xmsk..hahah..azlinie..azlinie..

Ptg, smbung nengok tv lg.., sblom mak aku balik, aku da kne msok dapo cpt2, masak ns, kopek bwg, kuakan ayam ikan lam freezer,bg cair..(bwk kua je, bukan aku yg msak)..kang mak ku balik, xde la kne marah lg..

”dok umah sehari suntuk, wat pe??mama g kje,balik2 nk kne masak lg, igt tak penat ke g keje??cube la tolong2 pape”

Haaa..kan da kene sbijik..utk tidak mdgr perkara same setiap hr, maka sy wat sume menda seblom 5 ptg..
:dulu xleh nk bayang, pnt sgt ke kje,padahal dok lam opis jek, ngadap pc jekk..pnt ke??skg da merasa, maka aku tau la cane seksa nye batin mak haku nk wat keje2 umah pas balik kje yg sgt pnt otak dan badan:

Mlm,jeng jeng jeng,,,tdo awl gileh…mlm2 bile ruang tamu da xde sesape,maka, slowly aku melangkah ke blik yg de pc..haha..pe lagi..berinternet la…time tu dial up..pintu msti kene ttp sbb bunyi modem nk dial up sgt bingit..chatting xhengat smpai kol 3-4 pg..dlm kpala “habeh la aku kne bambu klu dpt bil tepon ni”…tp otak sj rungsing, jari jemari maseh laju mnaip dan bgelak tawa sorg2..

Pastu,aaa,,aku igt,,,mak aku g anta aku umah kwn dia, blaja mjahit ok!! Segala alat cukup lengkap mak aku beli..lunch dia balik mek aku kt umah, otw nk p opis ptg tu anta aku kt umah tukang jahit, balik kje,pick up aku..tgk betapa rela nye mak aku nganto ngambik aku g blaja jahit..
Berjaya gak ahh jahit selai baju kurung..n nota tu still ade same aku..tp sbb tatau nk interpret nota yg aku tulih dulu, bile skg nk mjahit, tpksa la cr buku kt kedai.

Tu je kot aktiviti aku pas SPM..sgt xbes..mmg xbes pon..berat mata org yg mbaca entry ni, berat lg bahu sy yg memikul beban kebosanan itu..

Benda berpekdah lps SPM = jahit baju..haha..kagum ngn perkara itu..

No comments:

Post a Comment