Jun 12, 2010

ikat nafsu

ikat nafsu, boleh kot,,
but ikat prot??no no no.,,prot aku terlampau kempis utk d ikat..hahah

b4 this, bile both of us decided to buy a house, ktorg mmg xkesah utk kurang bbelanja..of coz la, gaji cput jek, nk baya umah sewa, umah d beli, kete lg,,bukan sbijik, but 2,,lom campo utang2 lain

then moved to umah in law aku,, jimat da xyah baya sewa,,tp dlu bil letrik kt umah sewa xpenah kene baya pon, asek below rm20 (kt selangor, if below 20,then xyah baya)
tp once dok umah 2 tgkt ni, wat la cane pon, plak tu tv ade astro, ade intenet plak..maka, expenses aku xnmpk sebarang penjimatan d ctu eventhough umah free..
mase myewa, boleh je survive xde astro+tenet..skg ni tenet sgt perlu sbb da wat online boutique(handbag)..

below adalah cth kenapa aku xleh involve ngn pnjualan hangbag sebenarnyehh:

bukti pertama :
bought 1-2 months ago,,sgt lame da craving for white bag..for me, any white bag, design cmne pon,adalah sgt chantek d mata ku..ini 1st beg aku yg hrga beratus2..eventhough beg hantaran aku pon xcecah rm100 pon k!!!
AND

KEDUA:

AIGNER

bought las few weeks!! (sile jgn terperanjat dlm tempoh mase yg singkat,aku dgn rambang nye beli 2 beg)

haiihh...aku (juge) sgt tringin beg yg SELAIN dr plain..time tgk ni, xpandang hrga pon, tros terasa mcm kaya jekk nk bli,,then mgenangkan komisen yg adek aku bg agak lumayan, tnpa pk pjg, i ordered..but lom smpai lg mesia...still on its way to mesia..at lis, aku xkaco pon duit gaji or duit simpanan aku yekk,,kirenye aku mgunakan duit side income aku aa..(pandai mcover diri dr d tduh boros,,ngehh)

walau target aku nk beg kecik2, nmpk gaya nye niat x tcpai..tatau la aku ni leh menahan nafsu ke x coz aku ni, slagi xdpt pe aku nk, selagi tu lah aku cr..

ni la pekdahnye bile 2 tahun aku xbli hanbag..2 tahun babe!! las tu mase bli yg hantaran tu lah..eventhough ok lg yg tu, tp ade la sket rs malu nk pkai sbb benang da tkua2 dah,,

hope, no more feeling for bag(s)!!!please ya linie..u hv to start utk blaja idup xmewah2 coz pasni kene pk utk wat gril umah,, then dapo,,then bilik,,then the list will go on and on..maka no more bags, or kasut(bought 2 pairs las 2 weeks,tatau la setan pe merasuk, but total xsmpai 1rat pon k) or, mekap2 yg ko xpakai pon..huhuhu..jeans pon, las aku bli is mase still student kt U,,so lam 5thn ni, menten aa kan coz sluar pon xtuka baru..klu bdan naik, nk tanak abehh aa sume bju lam almari aku kene tukar..ahahah

so, sounds mcm aku sgt bagus gile kan dlm menahan nafsu shopping, kan?kan?but, hanye hubby aku je yg tau betapa seksa nye jiwa mbontoti aku mncari pe yg aku nk..

bygkan, aku ckp 2 thn aku xbli beg kan??korg igt 2 thn tu aku xpk langsung ke nk bli beg baru??HA.HA..of coz la no..evrytime g mall,ade je yg aku kenan, then terasa nk bli, then bile pk pjg, tros xjd..situasi tu bukan hnye 1x je berlaku,,EVERYtime aku g cuci mata, sesi berkenan + berpikir dan mereject itu aku rs da beratus2 kali blaku..

nmpk mcm xshopping sgt la kan..tp duit aku ttp habes,,aku suke spend utk brg2 umah; bli bantal la, slimut la, periuk la, sudip la, rak la, tupperware la, hard disk la, n mcm2 lg..

tp semenjak 2 menjak ade side income ni, tu yg laju jekk ikot kate setan tu kan, utk d habiskan pd brg2 yg dpt puaskan ati aku yg telah lame mgidam..

okehhh,,,dgn berat hati nya, mulai hr ini, 12 june 2010, sy, dgn ini AKAN berusaha utk tidak mbazir lg dgn bnda2 spoilkan diri ini..spt bag mahal2, kasut/sandal yg hanya cantek d mata, tp saket d kaki, baju yg mule2 cantek d mata, las2 xnk pakai,,makanan2 mahal(yg ni agak payah,tp akan d usahakan),

chaiyo!!!

:: hopefully xde setan hasut aku soh tukar jam tangan baru or tambah koleksi jeans ::

No comments:

Post a Comment