Jun 27, 2010

mari kite main kira2

okehh..seharian semalam pegi umah yg da dpt kunci tu..
smpai skg aku xmek lg gmbo umah,smlm bwk kamera, bateri lak tadak..haihh

pas ding dong ding dong rege, akhirnye laki aku pon stuju la nk mek khidmat en.hamdan ni utk setelkan bab wiring, siling, plumbing mesin basuh dan juge meluaskan area ruang atas,,nnt ku ltk gamba pe mskudnye meluaskan area itu..

total sume lam 3.5k..habeh sdebuk sisa2 bonus laki akuhh..hehe

then, pggil lak org wat grill...dia p ukur pe sume, total lam 2.7k..aku da snyp xleh nk bpikir dah..bajet aku klu leh 2k ckp2 jekk..(nk wrought iron, tp nk murah, ape kes?) hahah..

so , da bbelah ati either nk wrought yg mcm2 corak tu ke, or mek jek besi biase yg mcm jail tu.."kite nk duduk lame, xslh pon invest lebey sket,,klu hodoh, kte gak yg kne menahan menatap bnda hodoh tu.."kata otak aku.

ktorg ckp kt abang tu, ktorg pk dlu..padahal otak ligat nk cr tukang lain la..

then dia pon blah pegi jumpe customer len..

abg grill tu kwn en.hamdan tu lah..kirenye hamdan tu dpt komisen aa kot sbb introducekan customer..pastu hamdan tu kate,xpe lah,,sy bg 2.6k,,(kire mcm tolak komisen dia aa)..aku hangguk saja tanpa setuju..cmne tu,,hangguk tp xsetuju.hahah

so dok meround2 umah tgk kt ne nk psang kipas lampu pe sume, ttba abg grill tu call hamdan, dia kate dia leh bg 2550 utk grill..laki aku da ske dahh..

so,ON la ngn dia..jimat 2rat..

otak aku decide nk tukar tingkap kat dapo, hamdan offer 350..OKEHH..segera kate2 tu kua dr mulut..
[jimat 2rat la konon]

maka nye,,bgitu la pantas nye duit riban2 habes bgitu sahaja sekelip mata selepas bhempas pulas mnyimpan selama 1 thn?hurmm 2 thn?? ntah..

maka, duit utk beli lampu sudah tadak..duit nk wat kitchen cabinet lagi la tadak..
maka utk kali kedua, sgala akan d teruskan bile duit ade lah kan..xkan nk p merompak lak kot..

daaa

No comments:

Post a Comment