Feb 17, 2010

1.2.3 or A.B.C

aku tpaksa gak karang ayat walau aku penat dah berpikir mcari isi penting utk topik ini. gara2 ade la sorg kwn aku tu kan,declare dia da mng lam war linguistics vs mathematics things.

walau aku sgt sangap ngn BM penulisan, but still managed to get A for UPSR.bukti penting nihh
pastu time PMR lak,A lg, ok.. bukti lg ni..(bukan statement blagak..hehe)
pastu SPM lakk..walau gile blank nk wat karangan sbb makin byk belajar tatabahasa ajaran pn.halimatul, maka akal aku makin xreti nk tulih karangan..ade jek grammar yg mcm salah.
but...still managed to get A ok...2A..hahah

bile cikgu azaman(bkn cekgu bm klas aku,tp cekgu bm utk the rest of form5) tnye aku mase mek result:
cekgu: subjek lain sy xnk mek tahu.sy nk tahu,BM awk bape?
saya yg jujur : 2
cekgu: (tros menjeling hina ke arah aku yg sudah tersenyum hangit)
conversation end up just like that.

aku blah dr area ctu tanpa memakan hati pon.at lis, compare to result2 aku spjg form5, result spm tu da ckp bgus gile dah

abes cite psl bm dan juga alam karangan.

math

tiada reason yg kukuh nape aku leh tgoda ngn math ni..doing math's exercises yg melambak2, wat aku ade 1 rase puas everytime ko leh solve the questions.

bile msok asasi, math la harapan jiwa bangsa utk aku score A.
msok universiti pon, every semester ade subjek math,ok.
so, tu lah d only subject yg leh forsure utk d score A.
kalau time exam, 1st to b studied is math. dah siap sume latihan tutorial dolu2,then br rs lega utk stadi bnda len lak.
rumus??simpan ke tepi until a day b4 the real math exam. time tu br bhempas pulas hapal.

ok.aku tahu,bukan sume d takdir kan utk sukekan math.even my hubby pon, sgt haru bile sbot math, additional math i mean..but still,dia kne pndai mgira gak sbb dia PM+Menteri Kewangan for both of us.heheh.

ape yg aku leh conclude, math ni adalah utk org yg suke nengok final result hasil dr usaha keras. sbb everytime u dpt cr solution,then perasaan gumbira itu sgt tak tahu nk describe esp bile kwn2 len xleh solve,but u can..

utk org yg ske bidang bkarya ni, xleh nk komen lelebih..dah dtakdirkan dia hebat lam bidang tu,so kite xleh nk pksa dia minat cm pe kte minat kan?
kalau aku nk kategori kan mereka sbg org yg d hati ade taman,leh?heheh.
ayat sgt bbunga2 smpai pnoh serangga lam hati.heheh

conclusion nye, itulah,as stated above. every person has their own strength depending on which part of their brain is active.if u gune both of ur brain equally,then u r einstein.(ye ke?)

it is not that i hate sesi myusun perkataan dgn bhemah, it just that i do not like them.(ade beza ke).
kalau kene wat minute of meeting,report,rs cm nk nangis pon ade.
klu kene isi borang nk mintak kje UIA, byk gile soklan2 yg sgt sy xsuke,which lead to 1 of the reason sy xnk mintak kje ngn UIA dah..unless my hubby sanggup tlg isikan jwpn2 tu.

conclusion kpd conclusion, SUDOKU xde kne mgena ngn math.it just the matter of solving problems involving numbers, hanye sepupu tiri kpd mathematics, bukan saudara kembar math.

conclusion kesekian kali: add math lg enjoy compare to modern math.

last conclusion dah ni : sekian

2 comments:

  1. hahahahahahaha nanti aku buat reply post iNSYAAllah!!! -lawakkkssssss. aku tetap tak PAHAM TAK PAHAM ada manusia2 mcm kau (dan lukman dan yg lain2 tu) di muka bumi ini!!!!

    ReplyDelete
  2. salah kami kahh??
    aku lg xpaham manusia2 mcm ko dan juge laki aku di muka bumi ni..

    ReplyDelete