Feb 25, 2010

1st day as I'M-NOT-A-STUDENT

few days ago, nmpk la klibat2 insan memakai pkaian yg sgt smart dan nerd juge.
sah2 mereka dak2 br daftar.
diingatkan, sy bukan lg student,dan pendaftaran tu bkn pndaftaran plajar.
org pggl "report duty".

mereka xde kne mngena pon ngn aku..cume, mase aku nk tron lunch tu, tnampkla segerombolan insan br kua dr bgunan sblh (bgunan tu ade klinik yg wat medical cek-up+xray)..d whole family which include bapa nye, mak nye, adek nye dan juge diri nye bjalan kua dr building smbil bape nye memegang sampul surat sgt gabak iaitu hasil xray dan diri nye pgg sampul surat company (aku assume itu offer letter).

diingatkan skali lg, klu yg daftar as executive, koman2 umo 23.
klu non-exec, sy kurang psti,mungkin 20thn kot.
so, assuming dak itu ialah executive, so, umo 23 thn, mak bapak still g hantar on her 1st day to report duty.
tgk..betapa susahnye mak bapak nk lepaskan anak2 utk "berenang ke lautan luas seorang diri".

1st day saya keje?? sy tcampak jauh nun bape ratus kilometer ntah ..seremban sane..family kt kb..well,dr form1 sy mmg da biase dok jauh..tu yg fmly sgt xheran la aku nk tcampak ke mane pon..

mase aku nk daftar kt cmpny skg ni pon, mase aku daftar tu, ade la kt 50 kot yg daftar same aku..
still ade parent yg dr melaka, kelantan, dok tggu anak daftar..pas ank daftar,nk g cr umah sewa lak nihh..siap tnye2 sape2 yg kt ctu yg still xde umah sewa,kot2 leh jd rumet ngn anak die.another scenario parents yg sgt rsau psl anak.

kdg2 ok jugak parents nk rsau2 ni, tp pd aku, kene gak ajar diorg bdikari..spjg aku dok kl ke, mane2 lah, xpenah lak mak bapak aku cr kan umah..pepandai la aku gune "network" aku yg sgt kecik ni utk cr anyone yg leh tolong aku survive.

last mak bapak aku anta aku smpai ke tmpt pnginapan ialah mase aku msok U..
jap.
rs mcm aku g sndri.
zaman matriks kot.
jap.
rs mcm x pon.
ntah..otak sy da delete memori2 lame.lupe sudahh..

ape2 pon, thx utk papa n mama sy yg pksa sy utk bdikari walaupon time2 tu rs nk nangis gile bile xde sape yg kte kenal kt skeliling,d tambah pulak, mak bapak jauh gilehh..

pastu, dah la jauh, msok plak spital..keje xsmpai smggu,da mc..time tu mmg gile ahh nangis bile pk, dok spital sorang2..sakit sorang2.. time tu lak xde rapat sgt ngn org2 opis..bkawan ngn air mata lahh 2-3hr..

kesimpulannye,sy mmg sensitip..haha.. :pecah rahsia:

No comments:

Post a Comment